Blog

4 typen virale content

  1. Artikelen en Blogs
  2. Interactieve Content (spellen, quizzen, widgets, etc)
  3. Video / Audio (denk aan Vlogs en Podcasts)
  4. Infographics

 

10 redenen waarom we content delen

1. Het is absoluut hilarisch.

We kunnen wel een pauze nemen van alle serieuze zaken van de dag.

2. Het is ongelooflijk of adembenemend.

Wanneer we iets zien waar ons mond van open valt kunnen we het niet laten om dit met onze vrienden en familie te delen

3. Het is zeer emotioneel

Dit kan zowel positief als negatieve emoties zijn die worden opgeroepen. Maar we delen het zodat we met anderen onze gevoelens kunnen delen.

4. Manifestatie

Een grote motivator om te delen is de behoefte om de wereld te laten zien waar ze voor staan.

5. Stop and Think

We worden tot nadenken gezet. Als bepaalde content ons tot nadenken zet willen we dat graag delen met anderen zodat zij ook eens het grotere beeld kunnen zien. De vraag des levens...etc.

6. Lokale media vergeten

Het is nieuws wat niet door de lokale media is opgepikt. Provocatieve of relevante nieuwsberichten die niet door de lokale of nationale media is opgepikt kan elders toch een groot publiek krijgen.

7. Glimlach

Het brengt een glimlach op iemands gezicht. We moeten allemaal van tijd tot tijd relativeren. Het kan gek zijn, of schattig. Het dient slechts een simpel doel: een glimlach.

8. Het is dramatisch

Drama en roddels zijn voor velen reuze interessant. Vind of creëer iets dat heel dramatisch is en het zal geheid gedeeld worden.

9. Het is gênant

Een verhaal waarin iets misgaat wordt vaak ook als lollig gezien. Iemand valt, glijdt uit. Denk aan Funniest Home Video's.

10. Het is provocatief

Wellicht een klein beetje pittig of sexy. Zolang het maar 'veilig' is voor op de werkplaats of thuis naast je partner.