Blog

 

1. Feiten

Plaats interessante feiten in je status update. Het liefst over onderwerpen die aansluiten bij jouw bedrijf (voor ZZP-ers / MKB-ers) of persoonlijkheid (voor privé gebruik). Link vanaf Facebook of Twitter naar jouw blogartikel en probeer pakkende titels te gebruiken. Zo prikkel je de interesses van mensen en zullen zij eerder op jouw link klikken....de kans is groot dat jij ook zo op mijn blog bent gekomen :-)

 

2. Tips

Wanneer je tips deelt in je status update, begin dan je bericht met "TIP:". Hierdoor valt je status update meer op tussen alle andere berichten. Hetzelfde kun je natuurlijk ook doen voor andere type berichten; NIEUWS. Maar gebruik het met mate. Als mensen zien dat je het bij het minste en geringste plaatst zullen ze het negeren.

 

3. Aanbevelen

Wanneer je de status update van iemand anders deelt, wees dan niet bang om zelf ook nog een aanbeveling toe te voegen waarom jouw vrienden/fans dit zouden moeten lezen.

 

4. Stel niet altijd een vraag

Vraag je fans/vrienden niet altijd om hun mening. Zorg dat je eerst een goede fanbase hebt en deel ook gewoon content zonder er iets voor terug te willen.

 

5. Zet aan tot actie

Heb je een bijzonder nieuwsfeitje, een oproep of een leuke afbeelding? Vraag dan anderen om het voor je te delen via Facebook, Twitter of Pinterest.

Zoals met alles geldt: gebruik het met mate. Vraag niet continue aan mensen of ze jouw content willen delen. Dat wordt ervaren als spammen.

 

6. Vertel wat men kan verwachten

Wanneer je linkt naar een artikel of video, vertel je vrienden/fans wat ze kunnen verwachten v.w.b. de duur van de video of de lengte van je artikel. Als een video bijvoorbeeld langer duurt dan iemand tijd heeft kan het irritatie opwekken. De boodschap (video) wordt dan niet positief ervaren. Wanneer je vermeld hoelang de video duurt, weten de bezoekers óf ze er tijd voor hebben.

 

7. Voeg een P.S. toe

Het is een bewezen feit dat het plaatsen van een  P.S." onderaan een e-mail-nieuwsbrief de aandacht van de lezer trekt. Je kunt dit zelf uiteraard testen door 2 nieuwsbrieven te versturen. Eén mét een P.S. en één zonder, maar beiden met een link naar verschillende pagina's. In je statistieken kun je dan de uitkomst vergelijken.

 

8. Gebruik korte links

We maken ons er allemaal van tijd tot tijd schuldig aan: lange URL's. URL's zijn de www-adressen in ons adressenbalk. Soms kan deze heel lang zijn en vult het meer dan één tekstregel. Gebruik dan liever een URL-inkorter zoals bitly.

 

9. Gebruik afbeeldingen

Om je berichten in je tijdlijn nóg meer te laten opvallen, voeg dan een afbeelding toe met tekst er doorheen. Je kunt een korte tekst of een lange tekst kiezen. Een handige site hiervoor is PicMonkey

 

10. Voorzichtig met status updates

De laatste is een tip m.b.t. je veiligheid. Iedereen geeft tegenwoordig in veelvoud aan waar ze zich bevinden. Maar denk eraan dat anderen (boeven) ook meelezen. Je nodigt onbewust mensen uit. Bedenk je hoe makkelijk jouw persoonlijke gegevens te achterhalen zijn via Google en detelefoongids.nl. Wees voorzichtig en wees gewaarschuwd.

 

Bekijk ook:

Top 10 tips voor je Bedrijfspagina op Facebook